Un eurobarometru flash realizat pe 27 de țări membre ale Uniunii Europene indică diferențe notabile în privința consumului mass-media în România. Televiziunea rămâne principala sursă de știri, cu un procent de 80% din publicul respondent, față de media europeană de 75%. Presa tipărită nu mai prezintă interes decât în proporție de 15%, cu șase procente mai puțin decât publicul UE. Sondajul Media&News, inițiat de Ipsos European Public Affairs, a interogat online peste 52.000 de persoane în perioada aprilie-mai 2022.
Interesul pentru subiectul sondajului vine din expunerea majoră a publicului european la dezinformare, tendință amplificată de războiul din Ucraina și de frecvența cu care în special Rusia transmite știri false pe diverse căi. Deși nu există întrebări specifice pe situația din Ucraina, este evident că cetățenii Europei resimt și recunosc asaltul fake news și al teoriilor conspirației, care au glisat dinspre tema pandemiei spre subiecte legate de amenințarea cu arme atomice sau de înfometarea globală. Respondenții din România percep mai acut, într-un procent de 45%, expunerea frecventă la dezinformare în unitatea de timp de şapte zile propusă, decât media de 28% a UE. „Nivelul de încredere în a face distincția între știrile reale și știrile false scade odată cu vârsta și crește odată cu nivelul de educație”, conchide sondajul.